Nee. Import24 is geen abonnement. Het betreft een eenmalige aankoop van €4,99 in de App Store. Er zijn geen terugkerende kosten of in-app aankopen.
Bij import van een gebruikte auto mag je het laagste BPM-tarief toepassen dat gold tussen de datum van eerste toelating en de datum van registratie in Nederland.
De dieseltoeslag geldt voor dieselauto’s met meer dan 70 g/km CO₂-uitstoot. In 2025 bedraagt deze toeslag €109,87 per gram boven deze grens.
Volledig elektrische voertuigen zijn in 2025 nog BPM-vrijgesteld. Deze vrijstelling kan in de toekomst veranderen.
Bij import van voertuigen buiten de EU gelden invoerrechten van 10% over de waarde. Soms geldt een vrijstelling, bijvoorbeeld via handelsverdragen (zoals met het VK).
De BPM-vrijstelling voor ondernemers vervalt in 2025. Bestelauto’s worden dan belast per gram CO₂-uitstoot tegen €66,91 per gram.
BPM is verschuldigd bij import van voertuigen jonger dan 17 jaar en 10 maanden, zodra het voertuig in Nederland geregistreerd wordt.
Je kunt kiezen voor de forfaitaire tabel, een koerslijst of een taxatierapport. Import24 ondersteunt alle methodes.
Plug-in hybrides worden belast via het CO₂-tarief, net als benzineauto’s. De app selecteert automatisch het juiste tarief.
Niet als je hier woont of langer dan 4 maanden verblijft. Dan moet je het voertuig registreren en BPM betalen. Uitzonderingen gelden bij tijdelijk of zakelijk gebruik.
Kies een voertuig met lage CO₂-uitstoot, hoge afschrijving en een gunstig bouwjaar. Onze app helpt je hierbij.